Lets Go Tigers!!! - Reisverslag uit Ypsilanti, Verenigde Staten van Marianne Kuijpers - WaarBenJij.nu Lets Go Tigers!!! - Reisverslag uit Ypsilanti, Verenigde Staten van Marianne Kuijpers - WaarBenJij.nu

Lets Go Tigers!!!

Blijf op de hoogte en volg Marianne

25 September 2012 | Verenigde Staten, Ypsilanti

Hoi lieve mensen,

Het is ongelooflijk, maar waar, ik zit alweer een maand in de USA! De tijd vliegt hier echt! De schoolweken zijn hier snel om, omdat (bijna) iedereen op vrijdag vrij heeft, en de weekenden gaan helemaal in een flits aan je voorbij. In het weekend van 15 september zijn we met een groepje van 3 Nederlandse meiden, 1 Nederlandse, 1 Belgische en 1 Franse jongen naar Gallup Park geweest in Ann Arbor. Het park was behoorlijk groot, met een groot meer vanuit waar je naar een riviertje kon. In groepjes van 2 hadden we kajaks gehuurd en daarmee hebben we zo'n 2 uurtjes geroeid op de rivier. Helaas zat ik in het bootje met de Belgische maniak die voor de lol super hard tegen de stenen 'pilaren' van bruggen aan ging varen. Ik moet wel toegeven, het teamwork ging wel goed, want we gingen echt als een speer ;). We hebben in ieder geval veel lol gehad.
Verder ben ik dat weekend gaan eten met een groep Amerikaanse meiden, die graag een potje 'Dutch Blitz' met me wilde spelen (''A Vonderful Goot Game''). Ik had er nog nooit van gehoord, ook al schijnt het serieus een Nederlands spel te zijn. Aan de plaatjes op de kaartjes te zien leek het door Nederlandse kolonisten meegenomen te zijn zo'n 400 jaar geleden, maar dat heb ik maar niet gezegd ;). Uiteindelijk bleek het best een chaotisch, maar erg leuk spel te zijn. Iedereen speelt voor zich en wil zo snel mogelijk zijn kaarten kwijt, maar er zijn geen beurten ofzo, dus iedereen speelt zo door elkaar heen. Voor een beginner had ik het niet heel slecht gedaan, ik was derde geworden van de 8. Het meisje dat als laatst geëindigd was stond zo'n 140 punten in de min, en zij had zelfs in haar voordeel vals gespeeld, dus zij had het geloof ik niet helemaal begrepen. Ik heb ze ook nog proberen te leren rikken, maar dat ging toch net een stapje te ver. Te veel regeltjes, en te veel nadenken, dus dat hebben we maar niet meer gedaan.

Voor degenen die trouwens bezorgd zijn dat ik als een of andere sumo worstelaar terug kom gevlogen en de hele vlucht moet staan omdat ik niet meer in de stoelen pas: ik doe ook aan sport hier! Elke week sta ik met Kate en Tobi op de tennisbaan (vorige week dinsdag maar 10 minuten, omdat er toen ineens een stortbui uitbrak, maar dat hebben we woensdag goedgemaakt met 1,5 uur op de baan!) en elke vrijdagochtend martelen we onszelf met een dvdtje van INSANITY. Geloof het of niet, ik heb nu nog spierpijn in mijn benen na afgelopen vrijdag, en die power-push ups en schreeuwende Shaun T (de fitness instructeur met een lijf dat alleen uit spieren bestaat) achtervolgen me nog in mijn slaap. Maar ik moet toegeven, het voelt ontzettend goed om het te doen (achteraf, niet tijdens de work out).

Afgelopen weekend heb ik me ook niet hoeven te vervelen. Vrijdagavond ben ik met 2 van mijn huisgenootjes (Sakura uit Japan, en Abrille uit de US) naar Magic Mike geweest, een film met een bar slechte verhaallijn, maar met zo'n ontzettend knappe acteurs dat je dat wel door de vingers kan zien. Helaas vond het meisje naast mij (die trouwens echt enorm was, meisje is dus niet echt op zijn plaats hier) de film blijkbaar echt geweldig, want ze lachte echt om alles. En hoe! Echt een super harde lach, waar de mensen op de rijen voor haar zelfs van opschrokken. Ook als er niet eens iets grappigs was, lag ze in een scheur. Alleen bij de scene waar een van de strippers een dikke vrouw probeert op te tillen, maar daarbij door zn rug gaat, was ze stil. Op dat moment heb ik wel even hardop gelachen, want dat is serieus een van de grappigste stukjes van de film! Later op de avond toen we weer thuis waren heb ik nog een goed gesprek gehad met mijn (African) American roommates over kapsels. Daar komt echt wat bij kijken voor hun. Ik heb een hele lecture gekregen over weaves, braiding, etc. Nederlands nephaar is er niets bij! Wat ze hier overhebben voor een mooi kapsel is echt ongelooflijk. Eens in de twee weken of eens per maand gaan ze naar de kapper, en dan is het niet ongebruikelijk om 70 dollar uit te geven!! En ik maar klagen over de 21 euro die ik kwijt ben om mijn puntjes te laten knippen 3 keer per jaar! Ik zal er niet meer over zeuren!
Op zaterdag was ik uitgenodigd om mee te gaan met University Christian Fellowship, waar Kate bij werkt. We gingen op weg naar Detroit, om een echte baseball wedstrijd te gaan kijken van de Detroit Tigers. Dit was echt een geweldige ervaring. De wedstrijd lijkt eindeloos, maar in tegenstelling tot American Football vond ik baseball veel leuker om te volgen, omdat het was vlotter doorgaat dan American Football, waar er na zo ongeveer iedere 10 seconden een korte pauze wordt ingelast. Het mooiste was natuurlijk dat ons team, the Tigers, wonnen met 8 tegen 0. Vooral de 3e inning was geweldig, waarin 2 home runs werden gemaakt en verder nog eens 3 spelers de home base haalden! Als er een home run werd gemaakt, stonden de letters van het Tigers bord in vlammen en hoorde je tijgers brullen, allemaal lekker Amerikaans natuurlijk. Zo is er na elke inning ook een reclameblok, waarin verschillende sponsoren cadeautjes aan bezoekers aanbieden (ons blok won een gratis voorgerecht bij het Hard Rock Café). En tijdens de 7th inning stretch moesten we eerst een of ander lied zingen met een dansje erbij, en vervolgens ging de camera man rond om mensen vast te leggen op de Kiss Cam. Echt net als in de films ;). We hadden naast ons een groep vrouwen zitten die een bachelorette party aan het vieren waren. Ze dronken bier naar hartelust en waren ontzettend luidruchtig, maar het was ook wel grappig om te zien. Een van die vrouwen was zwanger (no worries, zij dronk niet) en zag dat wij cupcakes bij hadden. Zonder ook maar enige gene boog ze zich voorover (ze zat in de rij achter ons) om een cakeje te pakken ('Guys, I'm sorry but I'm pregnant, and I'm craaaaaaaaaaaaaving something sweet!!). Het was maar goed dat we genoeg bijhadden, want ze heeft daarna nog 2 cakejes verorberd. Na de wedstrijd (die 2,5 uur duurde!!) zijn we met 4 meiden (2 Amerikaanse en 1 Australische) nog wezen uiteten bij een Italiaans restaurant. Dat was ook nog heel gezellig en het eten was super lekker, en vast niet gezond (op de unlimited salad a misschien).
Zaterdagavond was ik door Merle en Akkelyn (2 Nederlandse meiden) uitgenodigd om mee te gaan naar een feestje op onze verdieping in the Village. We hadden beerpong gespeeld, en ik had gewonnen samen met mijn teamgenoot John, een Amerikaanse jongen die hier Japans studeert. Ik had zelfs 3 van de 6 cups gescoord, dus dat ging best goed! Daarna hebben we nog een hele tijd gekletst en uiteindelijk was het half 4 voor ik weer terug op mn kamertje was (die tegenover de kamer ligt waar het feestje was). Dat was een mooi dagje!

Verder moet er natuurlijk ook aan school gewerkt worden, maar dit gaat me tot nu toe goed af. Het scheelt me ontzettend veel tijd dat ik nu niet meer 7 uur per week hoef te reizen, niet meer op zaterdag hoef te werken, en ook het niet meer kunnen afspreken met Jorg en mn vriendinnen [ :(:( ] levert me hier een hoop uren op die ik moet opvullen met andere dingen (zoals One Tree Hill kijken, haha en skypen natuurlijk!). Huiswerk krijg ik tot nu toe in ieder geval altijd op tijd af, iets wat me in Groningen niet altijd lukte, vooral niet in het weekend!

Maar goed. Ik heb jullie geloof ik wel weer genoeg verveeld met mijn verhalen over de USA. Ik moet trouwens ook maar eens verder gaan met studeren voor mijn eerste test morgen! Hopelijk gaat het met jullie allen ook goed en zijn de eerste school/werk weken weer goed verlopen!

Liefs,
Marianne
(of Marihuana, zo dacht een van de Chinese studenten dat ik heette... ''Did your parents really name you Marihuana????!!!! Uhm.. tja, blijft moeilijk, Nederlandse namen, haha)

  • 26 September 2012 - 00:24

    Erna:

    Hi there!
    Wat ontzettend leuk weer om je 2e bericht je lezen. Wat heb je in die tijd al veel meegemaakt inderdaad... En hoe snel gaat het!! Je bent alweer bijna terug;-). Haha, grapje plenty of time left. Héél erg veel plezier, we zullen snel weer een aafspraak maken om te Skypen. Ik contact je op je iPhone! Lots of love and talk to you soon. X

  • 26 September 2012 - 00:24

    Erna:

    Hi there!
    Wat ontzettend leuk weer om je 2e bericht je lezen. Wat heb je in die tijd al veel meegemaakt inderdaad... En hoe snel gaat het!! Je bent alweer bijna terug;-). Haha, grapje plenty of time left. Héél erg veel plezier, we zullen snel weer een aafspraak maken om te Skypen. Ik contact je op je iPhone! Lots of love and talk to you soon. X

  • 26 September 2012 - 08:26

    Jo Swaen:

    Mooi verhaal weer. En wat een belevenissen. Zoals uit je laatste alinea's blijkt gaat het studeren je ook goed af.
    Groet,

    Jo

  • 29 September 2012 - 20:33

    Dinia:

    Ha Marianne,

    Ik heb alle drie je verhalen in een "keer"gelezen............pfffff je hebt veel mee gemaakt deze maand.
    Ik lees dat je je prima vermaakt en de kans waar neemt om van alles te ondernemen, slim, als je er dan toch bent, kun je er maar beter zo veel mogelijk uit halen.
    Niek heeft het al prima naar zijn zin in Groningen en op "jou " kamertje.
    Ook zijn studie lijkt het helemaal te zijn.
    Laat me weer snel genieten van je belevenissen
    De groetjes vanuit een herfstachtig Zeilberg Gerard en Dinia

  • 01 Oktober 2012 - 13:28

    Marjolein:

    Hoi Marianne, alweer een maand voorbij ja, wat gaat het snel! En echt hartstikke leuk om die rare Amerikaanse cultuur via jou een beetje mee te beleven... Fijn dat je zoveel lol hebt en dat de studie goed gaat, maar we hadden niet anders verwacht ;). Enjoy your stay, xo, Piet, Marjolein en Max.

  • 03 Oktober 2012 - 19:21

    Merel:

    Halloooo!

    Ik had helemaal gemist dat je er een nieuw berichtje op had gezet!
    Haha wat heb jij het goed daar :D Amerika lijkt me echt super leuk.
    Vooral als jij het zo beschrijft! Mijn 1e maand ging ook mega snel.
    Geniet er nog van en zuip niet te veel he :p

    xx

  • 03 Oktober 2012 - 19:21

    Merel:

    Halloooo!

    Ik had helemaal gemist dat je er een nieuw berichtje op had gezet!
    Haha wat heb jij het goed daar :D Amerika lijkt me echt super leuk.
    Vooral als jij het zo beschrijft! Mijn 1e maand ging ook mega snel.
    Geniet er nog van en zuip niet te veel he :p

    xx

  • 05 Oktober 2012 - 20:40

    Ied:

    Ha Marianne,

    Ontzettend wat leer jij daar veel mensen kennen van verschillende nationaliteiten,
    en wat doe je veel leuke dingen.
    Goed van je dat je je studie er toch nog goed bij kunt doen.
    Hey meid geniet ervan.

    Groetjes Gerard Ied Johan Ine en Frank

  • 28 Oktober 2012 - 12:24

    Els Kuijpers:

    Ha Marianne, echt leuk om je verhaal te lezen:) klinkt alsof je het goed naar je zin hebt:)
    Ik heb me nu aangemeld voor je site, krijg ik mooi een e-mailtje als je weer wat geschreven hebt!

    geniet van je tijd daar!

    groetjes Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Halloween!

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 14728

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 30 Juni 2014

Marianne in la belle France

25 Augustus 2012 - 09 Januari 2013

Marianne in the U.S.A.

Landen bezocht: