Weekend Updates - Reisverslag uit Ypsilanti, Verenigde Staten van Marianne Kuijpers - WaarBenJij.nu Weekend Updates - Reisverslag uit Ypsilanti, Verenigde Staten van Marianne Kuijpers - WaarBenJij.nu

Weekend Updates

Blijf op de hoogte en volg Marianne

03 November 2012 | Verenigde Staten, Ypsilanti

Wow, het is echt veeeeeeels te lang geleden dat ik een nieuw verhaaltje heb gepost! Hoogste tijd voor een update uit Ypsilanti.
Allereerst wil ik jullie bedanken voor de leuke reacties! Ik vind het super fijn om van jullie te horen :).

Ik moest net gewoon even terug kijken waar ik de vorige keer was gebleven, dat is nu al ruim een maand geleden, shame on me! Maar goed, dan maar even een terugblik op begin oktober, de 4e om precies te zijn, want toen werd ik door mijn lieve tante opgehaald voor een weekendje in Canada! Na een reis (door de super mooie herfstkleuren!) van ongeveer 3 uur kwamen we aan in London, Ontario, waar mijn 2 nichtjes studeren. Daar hebben we lekker gerelaxed, pizza besteld en een filmpje gekeken, super gezellig! En natuurlijk heel leuk om mijn familie weer te zien! Vooral in hun nieuwe huisje in London, waar mijn nichtjes sinds deze zomer pas wonen. De dag erop werden we door een vriendin van ze naar Highgate gebracht, de woonplaats van mijn oom en tante. Aangezien ik in de USA niet op stap kan (dacht ik) moest ik in Canada natuurlijk wel even profiteren van het feit dat het daar wel kan (je hoeft daar maar 19 te zijn). Dus vrijdag- en zaterdagavond zijn we gezellig op stap geweest in Ridgetown. Vrijdagavond hebben we eerst een paar liedjes gezongen op een karaokeavond om in de stemming te komen. Dit was echt super grappig, vooral omdat de mensen tussen de liedjes door gingen linedancen! In de bar waar we de rest van de avond zijn gebleven, heb ik weer met mensen gesproken die ik hier 4 jaar geleden heb ontmoet, toen ik ook al op bezoek was bij mijn familie hier. Het was erg leuk om die mensen weer eens te zien. Verder was de muziek ook heel leuk, maar zoooo anders dan met uitgaan in Nederland. Waar wij vooral naar top 40 en house luisteren met uitgaan is het hier toch grotendeels country, haha. Op zondagmiddag werd ik weer teruggebracht door mijn oom en tante, hardstikke lief natuurlijk dat ze dat voor mij wilden doen!

Ik kan me niet herinneren wat ik het weekend erop heb gedaan, dus ik neem aan dat het dan wel niet veel speciaal zal zijn geweest, haha. Op 19 oktober ben ik samen met een paar andere internationale studenten naar Ohio geweest, de home state van Kate, een van de oriëntatie leidsters waar ik nog veel contact mee heb. We werden verwelkomd met een typisch Amerikaans diner: Hotdogs! Mijn allereerste hotdog om precies te zijn. Ik moet zeggen, het smaakte beter dan verwacht, maar ik ben er toch niet echt weg van. De ouders van Kate woonden aan een mooi meer, dat nu des to mooi was in de herfst. Zaterdagochtend hebben we daar een mooie wandeling gemaakt samen met de 2 honden van de familie. Die middag zijn we naar een schapenboerderij geweest van twee kennissen van Kate's familie. Ze waren ontzettend gastvrij. We kregen eerst een rondleiding over de boerderij, waar ze naast schapen ook nog kippen, paarden, muilezels, katten en honden hadden. Een van de honden, een Border Collie, was getraind om de schapen te hoeden. En ook al was het nog een jonge hond, hij deed het super goed! Na de rondleiding werden we verwend met een lunch van doughnuts en fruit en kaasjes. Het was een gezellig dagje, en een leuke manier om eens een echt Amerikaans gezin op een normale dag te zien. Super leuk! Op zondag was oma nog jarig, dus heb we samen voor het eerst geskyped, met Yvonne als versterker erbij, want volgens mij was ik niet heel goed te verstaan. Die avond heb ik ook nog wat ooms en tantes voorbij zien komen op skype, was erg leuk om ze weer eens te zien!

Afgelopen weekend was het weekend voor Halloween. Dit betekende uiteraard elke dag een feestje! Samen met twee andere meiden uit Nederland (Akkelyn en Marle) waren we verkleed in Burlesque kostuum (voor degenen die niet weten wat dit is, zie mijn nieuwe profielfoto!). Op donderdagavond waren we naar een huisfeestje geweest. Dit was niet een super groot feest, maar het was wel heel gezellig, we hebben weer veel nieuwe mensen ontmoet. Het werd wel spannend toen de politie langskwam. Wij drieën vluchtten de badkamer in, stapten het bad in en deden het douchegordijn dicht, de lampen uit en de deur op slot. En toen was het wachten tot de 'kust weer veilig was', en er weer verder gefeest kon worden, haha. Vrijdagavond hadden we weer een huis feestje. Dit vond ik het leukste feest van het hele weekend. Het was gezellig druk, mensen waren op de gaafste manieren verkleed (het is net carnaval in Limburg ;p) en op dit feestje werd wel gedanst in tegenstelling tot die van donderdag. Helaas hadden we ons drinken niet goed genoeg verstopt, want toen we een nieuw glas in wilden gaan schenken, was er ineens wel heel veel uit! Maar alsnog hebben we een super leuke avond gehad. Zaterdag gingen we naar een feest van een fraternity (Phi Sigma Phi of PSP of een van de andere vele bijnamen). Tegen de tijd dat wij op dit feest aankwamen (rond een uur of 11) waren de meeste mensen al behoorlijk aangeschoten, dat zijn mensen hier zowiezo nogal snel. De dansvloer was stampvol met schurende jongens en meiden, een apart gezicht. We hebben die avond heel wat jongens nee moeten verkopen als ze vroegen om te dansen, haha.
Dit weekend had ik trouwens ook een nieuwe jas en sjaal gekocht, omdat het hier natuurlijk ook steeds kouder wordt! Het was een gezellig shopdagje, maar wel ontzettend lang. We kwamen alleen om jassen te halen, en zijn uiteindelijk bijna 6 uur weg geweest. Niet door het shoppen, maar door het ontzettend slome OV hier. Maar het was wel een geslaagde dag, want we hebben alle drie een nieuwe jas!

Dit weekend is tot nu toe ook al erg geslaagd. Donderdagavond zijn we met een groep mensen voor het eerst op stap geweest in Ann Arbor. Nu zul je vast denken, op stap... maar dat mag daar toch niet voor je 21e? Toch wel! Als je jonger dan 21 bent krijg je een zwart kruis je hand, en mag je geen alcohol kopen. Het was best gezellig in de club, maar toch minder dan verwacht. Het is hier echt heel anders dan in Nederland. Niet alleen de muziek, die hier wisselde tussen African American music en top 40, maar ook de mensen (het was weer één grote schuurpartij!). Toch was het zeker leuk om een keer meegemaakt te hebben. Gisteravond zijn we naar een feest van de American Football players geweest in een bar in Ypsilanti. Hier was het echt ontzettend druk, dus we zijn niet al te lang gebleven. Na nog wat andere adresjes voor feestjes te zijn afgegaan, bleek dat er niet echt iets spectaculairs was en zijn we terug naar huis gegaan.

Ik merk dat mijn verhaal een beetje van weekend naar weekend springt, maar dat komt omdat er doordeweeks niet zo heel veel gebeurt naast school en sporten. Af en toe ga ik ook een filmpje kijken met de tegenoverburen of met Akkelyn en Marle. Ik kom mijn tijd hier wel door! Het gaat ook echt ongelooflijk snel! Over 7 weken is het semester hier al afgelopen :O!! Gelukkig heb ik nog een hoop leuke dingen in het vooruitzicht. Zo heb ik gisteren een vlucht naar Washington D.C. geboekt voor niet komend weekend maar het weekend erop. Dan ga ik samen met Marle, Akkelyn, en het zusje en een vriendin van het zusje van Akkelyn de hoofdstad van de USA verkennen. Ik heb er super veel zin in! Als het goed is gaan we het weekend daarna naar Chicago, the windy city.En als klap op de vuurpijl vertrekken we na het einde van het semester naar Miami om Kerst door te brengen en nemen we vanuit daar de bus naar New York om daar oud en nieuw te vieren. Als dat geen goed vooruitzicht is, dan weet ik het ook niet meer!

Goed, lieve mensen, hopelijk heb ik jullie zo weer genoeg op de hoogte gebracht van mijn leventje hier. En hopelijk gaat het met jullie ook allemaal goed! Ik zal ervoor zorgen dat mijn volgende verhaaltje niet zo lang op zich laat wachten ;).

Heel veel liefs vanuit the U.S.A.!!!

  • 04 November 2012 - 10:31

    Jo Swaen:

    Marianne, bedankt weer voor je reisverslag. Veel plezier in Washington DC, een heel mooie stad en tip: maak een tocht van af Union Station met de Tourmobile Sightseeing.
    En inderdaad je hebt het nog goed voorstaan. Hartelijke groet,
    Jo

  • 04 November 2012 - 18:16

    Piet:

    Hoi Marianne,

    Wat leuk om je te volgen op deze manier. Ja iets vaker een verslag maakt het leuker om je te volgen maar dat komt omdat we gewoon graag willen volgen hoe het met je gaat. Maar ja Jorg schrijft ook niet zo veel dus, daar moet ik eerst maar eens aan werken.

    Ik lees dat je over een paar weekenden naar chicago gaat, klopt dat?
    Marjolein en ik gaan daar ook naar toe en komen daar op 24 november aan dus wanneer je dan daar bent en ons wilt zien kunnen we iets afspreken

    Veel groeten van ons,

    Piet, Marjolein en Max

  • 04 November 2012 - 21:37

    Els:

    kei leuk om te lezen:)
    heb je ook nog iets van orkaan candy gemerkt?

    groetjes Els

  • 05 November 2012 - 18:58

    Marianne Kuijpers:

    Hoi Piet & Marjolein,
    Toevallig ga ik inderdaad dat weekend ook naar Chicago. Ik kom daar op de 23e aan. Lijkt me leuk daar met jullie af te spreken!
    En Els, Sandy heeft hier gelukkig niet zo'n indruk gemaakt. We hebben wel veel wind en regen gehad, maar de storm heeft ons niet bereikt. Wel veel over meegekregen via het nieuws!

    Groetjes!!

  • 05 November 2012 - 18:58

    Marianne Kuijpers:

    Hoi Piet & Marjolein,
    Toevallig ga ik inderdaad dat weekend ook naar Chicago. Ik kom daar op de 23e aan. Lijkt me leuk daar met jullie af te spreken!
    En Els, Sandy heeft hier gelukkig niet zo'n indruk gemaakt. We hebben wel veel wind en regen gehad, maar de storm heeft ons niet bereikt. Wel veel over meegekregen via het nieuws!

    Groetjes!!

Tags: Ann Arbor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Halloween!

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 941
Totaal aantal bezoekers 14706

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 30 Juni 2014

Marianne in la belle France

25 Augustus 2012 - 09 Januari 2013

Marianne in the U.S.A.

Landen bezocht: