One small step for man one giant leap for Marianne - Reisverslag uit Ypsilanti, Verenigde Staten van Marianne Kuijpers - WaarBenJij.nu One small step for man one giant leap for Marianne - Reisverslag uit Ypsilanti, Verenigde Staten van Marianne Kuijpers - WaarBenJij.nu

One small step for man one giant leap for Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

02 September 2012 | Verenigde Staten, Ypsilanti

Hoi lieve allemaal,

Hier dan eindelijk mijn eerste berichtje vanuit de U.S.A., waar ik sinds gisteren alweer een weekje zit.
Mijn reis begon zaterdag de 25e, na een super afscheidsfeestje (iedereen bedankt voor de aanwezigheid en cadeautjes, ik heb er al verschillende in gebruik hier :)) vertrokken we rond half 6 richting Brussels airport voor de vlucht naar New York. Na afscheid genomen te hebben van mijn lieve broer en zus en allerliefste vriendje, stegen we op richting John F. Kennedy airport. De vliegreis verliep voorspoedig, en 8 uur later liepen pap, mam en ik dan ook al richting de douane. Helaas liep de voorspoedigheid daar op een eind, want na ruim anderhalf uur in de rij staan waren we pas bij een 'officer' gekomen, die of enorm chagrijnig was, of zijn tong verloren was, want hij zei geen woord. Het enige voordeel van het lange wachten was dat onze koffers al van de band waren gehaald, omdat er inmiddels alweer zo'n 10 nieuwe vluchten waren aangekomen.
We zouden met een taxibusje naar het hotel worden gebracht, en die kwam al gauw genoeg aan. Als echte American Studies student, wilde ik natuurlijk een foto van mijn eerste voet op Amerikaanse bodem, dus gaf ik pap de camera voor deze 'small step for man, but giant leap for Marianne'. Helaas, doordat onze taxi chauffeur zo snel doorliep is de foto alleen van de bovenkant, en niet van mijn benen die eerste stap zetten. Ach, het idee was leuk :).

De 5 dagen New York waren echt geweldig! Het is een enorme, drukke en diverse stad, met ontzettend veel bezienswaardigheden. De vijf dagen waren dus eigenlijk te kort om alles te zien, maar we hebben een mooie selectie gemaakt, met als klap op de vuurpijl een bezoekje aan twee wedstrijden bij de US open. Verdere hoogtepunten waren: Central Park, Empire State Building, Liberty Island en de 9/11 memorial.

Donderdagochtend vertrokken we met de huurauto naar de universiteit. De natuur waar we doorheen kwamen was ontzettend mooi, bosrijk, met af en toe een riviertje, en natuurlijk het Appalachian gebergte. Helaas hadden we niet de tijd om uitgebreid van de natuur te genieten, omdat ik vrijdag al moest inchecken in mijn kamer.
Wat we ook opmerkten was het verschil in mensen met New York. Het gaat van de fashionable naar de 'who-gives-a-damn' look, en van mensen met normale omtrek naar mensen met ongelooflijke omtrek. Gek is dit trouwens niet: tijdens het ontbijt in Ohio zagen we een vrouw die bijna twee stoelen nodig had, maar vervolgens wel doodleuk een hamburger met friet en twee cola besteld (tijdens het ontbijt he!!!). Onvoorstelbaar, maar waar!

Vrijdag kwamen we aan op Eastern Michigan University Ypsilanti, mijn woonplaats voor de komende 4 maanden. Het plaatsje opzich is klein, kleiner dan Deurne, maar de campus van de universiteit is enorm! Er zijn super veel gebouwen en dorms (gebouwen met slaapplaatsen voor studenten) en er zijn meerdere stadions voor american football en basketbal. Verder is er ook veel groen op de campus, dus niet alleen maar gebouwen. Op het eerste gezicht vond ik het super mooi.
Tijdens de check in, kwamen we erachter dat er geen kookgerei, borden, bestek etc, aanwezig zijn in de appartementen. Dit was een beetje een teleurstelling, aangezien je voor zo'n korte tijd natuurlijk niet al die dingen verwacht aan te schaffen. Gelukkig heb ik hier al lieve mensen ontmoet die me gisteren voorzien hebben van wat potten en pannen, dus nu kan ik vooruit met koken (in plaats van iedere dag eten bij macdonald's, subway, wendy's etc.) Verder was er ook geen draadloos internet op de kamer, maar ook dit probleem is sinds gisteren opgelost door onze tegenoverbuurman John.
Vrijdagavond, na inkopen voor mijn kamertje te hebben gedaan en na het avondeten, vertrokken pap en mam richting Canada om mijn oom en tante op te zoeken. Dus na weer een afscheid, bleef ik dan toch alleen achter in de U.S. Gelukkig heb ik al leuk contact met mijn twee Japanse huisgenootjes, dus dat scheelt al veel.

Gisteren is de introductie begonnen. Hier kom je er al gauw genoeg achter dat je niet de enige bent, en dat er mensen zijn die zelfs nog veel langer hun vrienden en familie moeten missen. De meeste mensen blijven minstens een jaar, en sommigen zelfs 4! Dus ik mag zeker niet klagen.
We hebben al een hoop informatie gekregen over de universiteit en over regels waaraan je je moet houden om je visum te behouden. Verder hebben we tijdens de openingceremonie de marchingband horen spelen en de EMU fightsong geleerd die wordt gezongen tijdens sportevenementen.
Hij gaat zo:
Eastern Eagles, hats off to you!
Fight, fight, fight for old EMU!
Look to the sky, the Eagles will fly,
the bravest we'll defy. Rah, rah, rah!
Hold that line for old green and white!
Sons and daughters show your might!
So fight, fight for old EMU and victory!

Er zit ook een heel dansje bij, erg grappig om te zien!

Ik kom er trouwens net achter dat ik over 20 minuten weer aanwezig moet zijn, dus ik ga me maar eens even klaar maken. Ik wilde eigenlijk nog foto's toevoegen, maar dat doe ik een andere keer nog wel!

Heel veel groetjes, kusjes en knuffels vanuit de U.S.A.!!

  • 02 September 2012 - 16:39

    Aquila:

    Hey Marianne,
    Wat superleuk om je eerste ervaringen te lezen!
    Ik heb zo het gevoel dat het daar wel goed komt met jou :)
    (en trouwens heel leuk dat je het kan vinden met je Japanse huisgenootjes hihi!)

    Groetjes, en have a heck of a good time there!

  • 02 September 2012 - 17:34

    Rixt:

    Hey Marianne!

    Leuk om te lezen hoe het in het verre noorden is! Je US ervaring komt mij tot nu toe vrij bekend voor (vooral het lange wachten op JFK!). Grappig hoe zoveel bekenden op dit moment een gelijke ervaring op verschillende universiteiten hebben.

    Succes met je lessen (morgen niet, woohoo labor day!) en veel plezier de komende tijd!

  • 02 September 2012 - 17:51

    Lydie:

    Hey Marianne!

    Wat een leuk verhaal. Fijn dat je het al goed naar je zin hebt.
    Geniet ervan!!

    X Lydie

  • 02 September 2012 - 19:51

    Fanny:

    Hee Marianne!

    Super om je eerste reisverslag te lezen! Ben blij om te horen dat alles goed gaat! Fijn, dat je al zoveel hebt gezien van New York en de omgeving!

    Veel plezier en succes!!!

    Vele groetjes uit Nederland!

    xxxx Fanny

  • 02 September 2012 - 19:55

    Els En Emiel:

    Enjoy:)

  • 02 September 2012 - 20:22

    Ellen En Harm:

    Leuk om je ervaringen te lezen Marianne. Veel plezier en succes met studeren ;)

  • 02 September 2012 - 21:39

    Marc Van De Wassenberg:

    Heey Marianne,

    Leuk om te lezen! Ben toch wel jaloers hoor.... Veel plezier nog!

    Groeten Marc, de groenteboer

  • 03 September 2012 - 10:10

    Yvonne:

    Hee lief zusje,

    Fijn om te lezen dat het allemaal goed met je gaat! Ik had je nog gesmst, maar toen had je al een nieuw nummer. Binnenkort heb ik ook whatsapp, dus kunnen we makkelijker contacten ;) Werd eens tijd hè.. Ben echt super benieuwd naar de eerste foto's. Veel plezier deze eerste week!

    Dikke kus jezus

  • 03 September 2012 - 22:37

    Erna:

    Hello dear!

    Wat fijn om te lezen dat (bijna) alles goed is verlopen! Net als Yvonne kan ook ik niet wachten om foto's te zien van the big city en natuurlijk van je nieuwe 'home.' We zullen snel skypen, ik kan niet wachten om je weer te spreken!!!! :)

    Heel veel liefs uit Dutchland! Take care!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Halloween!

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 684
Totaal aantal bezoekers 14711

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 30 Juni 2014

Marianne in la belle France

25 Augustus 2012 - 09 Januari 2013

Marianne in the U.S.A.

Landen bezocht: